Poskramianie Doktora Hashimoto. Dieta. Przemyślenia. Przepisy. Marudzenie..

Krążki gryczane II

Krążki gryczane II

Moje ulubione zamienniki chleba, tym razem w nieco wzbogaconej wersji. Pasują jako dodatek do słonego, wytrawnego, jak i słodkiego jedzenia.

Potrzebujemy:

*wersja podstawowa krążków to:

*1,5 szkl ugotowanej, białej, niepalonej kaszy gryczanej

*1 duża cebula+odrobina oleju do usmażenia jej

*2 łyżki ziaren łuskanych słonecznika

*sól, pieprz

*garść żurawiny, garść mieszanki sezam+słonecznik+pestki dyni+siemię lniane

Do dzieła!

*ugotowaną kaszę zmiksowałam z podsmażoną cebulką

*dodałam pestki, zblendowałam

*doprawiłam solą i pieprzem

*masę rozdzieliłam na dwie części: do jednej dodałam żurawinę suszoną (polecam zalać ją na kilka minut wrzątkiem, przed dodaniem odcedzić), do drugiej mieszankę nasion

*wymieszałam łyżką

*uformowałam krążki (te grubości 5mm są dla mnie idealne)

*piekłam w 180 stopniach z termoobiegiem ok.30 min.

*gotowe!



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.