Poskramianie Doktora Hashimoto. Dieta. Przemyślenia. Przepisy. Marudzenie..

Błyskawiczna prawie owsianka

Błyskawiczna prawie owsianka

Bardzo lubię wszelkiego rodzaju płatki, otręby i inne paździochy. Niestety, z racji nietolerancji musiałam zrezygnować, cały czas próbuję zastąpić czymś owsiankę. Próbowałam z płatkami jaglanymi, ale zraziłam się do nich (kupiłam z dwóch różnych firm, były obrzydliwie gorzkie). Suchą porcję „gryczanki”można zapakować do pojemniczka, lub torebki strunowej, i zabrać ze sobą. Na zdjęciach „gryczanka” przed i po przyrządzeniu, i..wygląda trochę jak jedzonko dla ptaków na zimę 🙂

 

Składniki:

*płatki gryczane błyskawiczne 400g

*5 łyżek siemię lniane

*2 garście migdałów

*kilka sztuk moreli suszonych

*kilka sztuk śliwek suszonych

*garść suszonego berberysu (można pominąć, ale polecam)

*garść pestek z dyni

*5 łyżek chia

*garść ziaren słonecznika

*garść orzechów laskowych

 

Do dzieła:

*wszystkie składniki wymieszałam w dużej misce

*przesypałam (przy pomocy „lejka”z papieru, polecam) do szczelnych słoików, ale nie do pełna, lecz tak, aby móc swobodnie wymieszać zawartość przed spożyciem-wiadomo-małe ziarenka opadną na dół, orzechy zostaną na górze, wymieszać i już

*pora na śniadanie-dowolną ilość wsypuję na garnuszka zalewam wodą +1cm nad powierzchnią mieszanki

*teraz 10 min.mam dla siebie, można się ogarnąć, uczesać na przykład..

*po 10 min.dolewam zwykle mleko, czasem jakiś sok, rzadko samą wodę, nie dosładzam, od tego są suszone owoce

*cały czas mieszając podgotowuję 2-3 minuty, i już, śniadanie gotowe

*można na wierzch kapnąć trochę gęstej śmietanki kokosowej, świeże owoce, jakiś syrop, miód



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *